کتاب ربی ها، ساحران، پادشاهان، و موبدان

Rabbis, Sorcerers, Kings, and Priests
فرهنگ تلمود در ایران باستان
کد کتاب : 102176
مترجم :
شابک : 978-6008284956
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 356
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب ربی ها، ساحران، پادشاهان، و موبدان اثر جیسون سیون مختاریان

کتاب « ربی ها، ساحران، پادشاهان، و موبدان» "فرهنگ تلمود در ایران باستان" نوشته « جیسون سیون مختاریان» توسط انتشارات فرهامه منتشر شده است.
به مدت بیش از چهار سده در اواخر دورۀ باستان ربی ها مجموعه وسیعی از قوانین و روایات یهودیان را تنظیم کردند و بر آن نام تلمود بابلی قرار دادند این ربی ها در دوره حیات شاهنشاهی ساسانیان (۶۵۰-۲۲۴) پس از میلاد می زیستند تلمود تا به امروز اساس شئونات و رفتارهای هنجارمند یهودیان را شکل داده است و به دست ربی هایی نگاشته شده که یکی از بی شمار گروه های دینی بودند که در بابل سکونت داشتند؛ بابل در آن دوره قلب و مرکز فرهنگی و اداری شاهنشاهی زرتشتی ایران محسوب می شد این منطقه جغرافیایی به همراه نواحی اطرافش آکنده از مذاهب جنبش های سیاسی زبان ها و قومیت های متنوع بود که همگی دوشادوش یکدیگر رشد می کردند. در این کتاب من قصد دارم که تلمود را در سایه درونمایه گسترده تر ساسانی اش بررسی کنم و رابطه اش را با جامعه و فرهنگ ایرانی مورد مطالعه قرار دهم امپراتوری ایران به عنوان یک نیروی تاریخی واقعی و یک مخاطب خیالی چه تأثیری بر هویت ربی ها و اعتبارشان به آن صورت که در تلمود آمده گذاشته است؟

کتاب ربی ها، ساحران، پادشاهان، و موبدان

جیسون سیون مختاریان
جیسون سیون مختاریان دانشیار دپارتمان مطالعات خاور نزدیک در دانشگاه کرنل است، جایی که او دارای مدرک هربرت و استفانی نویمن است.
دسته بندی های کتاب ربی ها، ساحران، پادشاهان، و موبدان